Zdrowy sen a odchudzanie

przez / piątek, 30 Styczeń 2015 / Opublikowano wTrwałe odchudzanie

Czy wiesz, jak ważny jest sen w procesie odchudzania? Podczas snu w organizmie zachodzą procesy regeneracyjne. Zużyte komórki zostają zastąpione nowymi. Sen jest niezbędnym elementem do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Nie bez powodu lekarze zalecają leżenie w łóżku podczas choroby.

Ale jak wpływa sen na odchudzanie? Otóż, zbyt mała ilość snu sprawia, że organizm jest przemęczony. Przemęczony organizm w ciągu dnia próbuje się zregenerować. Potrzebuje więc 2 razy więcej energii-część na utrzymanie funkcji życiowych, a część na regenerację. W związku z tym, możesz odczuwać głód i sięgać po tuczące przekąski, a organizm może gromadzić zapas energii w postaci tłuszczu. I tak pojawiają się zbędne kilogramy.

 

 

Naturalne jest to, że przemiana materii zostaje spowolniona w nocy, ale brak snu może spowalniać ją też w ciągu dnia. Ponadto, zbyt mała ilość snu powoduje problemy z koncentracją oraz ogólne rozdrażnienie i zły nastrój. To z kolei sprawi, że możesz mieć większą chęć sięgnięcia po tuczące przekąski. Dlatego zadbaj o dostateczną ilość snu.

Jak możesz dobrze spać?

  • Staraj się kłaść wtedy, gdy poczujesz senność, a wstawaj z łóżka zawsze o jednakowej godzinie.
  • Przed pójściem spać otwórz okno i przewietrz sypialnię.
  • Jeżeli to możliwe, wyłącz urządzenia elektryczne, które znajdują się blisko Ciebie
  • Jeżeli masz problem z zasypianiem to przed snem możesz wypić napar z 1 łyżki stołowej melisy

Dobry i zdrowy sen korzystnie wpłynie na Twoją sylwetkę, dlatego zawsze zadbaj o jego dostateczną ilość i dobrą jakość. 

 

 

Dodaj komentarz


W GÓRĘ