Zdrowa dieta

przez / wtorek, 10 Luty 2015 / Opublikowano wTrwałe odchudzanie

dietaWiele kobiet uważa, że aby schudnąć koniecznie trzeba stosować drakońską dietę lub jeść same owoce i warzywa. W związku z tym, podczas odchudzania drastycznie ograniczają liczbę spożywanych kalorii w ciągu dnia. Znam kobiety, które rezygnowały ze spożywania śniadania lub kolacji ponieważ uważały, że dzięki temu szybko schudną.

 

W praktyce jednak wyglądało to tak, że po pewnym czasie organizm zaczął reagować odwrotnie i  magazynował zapasy energii w postaci niechcianej tkanki tłuszczowej. Jak widzisz głodzenie się, może przynieść efekt odwrotny do odchudzania i może powodować zaburzenia przemiany materii. Istnieje kilka zasad odnośnie zdrowego odchudzania, które przedstawię Ci w dalszej części.

 

 

 

Mniej kalorii nie musi oznaczać, że schudniesz

O tym jak redukować wielkość spożywanych posiłków w taki sposób, abyś czuła sytość opowiem Ci w oddzielnym artykule. Teraz skupmy się na zdrowej diecie. Nie wiem, ile posiłków dziennie spożywasz teraz i jakiej jakości są te posiłki, ale koniecznie wprowadź w życie zasadę, którą przedstawiam. Jak wygląda prawidłowy rozkład posiłków w ciągu dnia?

Dzienna racja pokarmowa powinna składać się z 4-5 posiłków. Każdy posiłek powinien zawierać różnorodne produkty. Przerwy między posiłkami powinny wynosić ok 3 h. Rozkład 5 posiłków w ciągu dnia:

śniadanie – 7.00

II śniadanie (przekąska) – 10.00

obiad – 13.00

podwieczorek (przekąska) – 16.00

kolacja – 19.00 (spożywaj ok. 2,5 h przed pójściem spać)

Jeżeli chcesz mieć prawidłową przemianę materii to proponuję Ci spożywać 4 – 5 posiłków w ciągu dnia. Jeżeli Jesteś kobietą, która pracuje lub nie ma możliwości spożywania obiadu w porze południowej to postaraj się zastąpić obiad wartościowym posiłkiem, np. kanapkami. Najważniejsze jest to, abyś dostarczała kalorie w odstępach ok. 3 godzin i właśnie od tego proponuję zacząć odchudzanie.

Dlaczego 5 posiłków, a nie 3?

Jeżeli będziesz spożywać 5 posiłków o określonych godzinach to Twój organizm będzie otrzymywał porcję energii w równych odstępach czasowych. Ma to 2 główne zalety. Po pierwsze, nie będziesz odczuwać silnych napadów głodu i będziesz miała energię do działania. Po drugie, organizm nie będzie magazynował zapasów w postaci tkanki tłuszczowej ponieważ energia będzie mu dostarczana systematycznie.

Istnieje ważna zasada: staraj się nie przejadać, zjedz taką porcję, aby czuć leciutki niedosyt. Tylko pamiętaj, że to ma być leciutki niedosyt, a nie głód. Posiłki spożywaj w równych odstępach czasowych.

Jeżeli będziesz spożywać 3 posiłki dziennie, to przerwa między nimi będzie zbyt długa i organizm może magazynować energię w postaci tkanki tłuszczowej. Często sama zmiana rozkładu posiłków z 3 na 5 sprawia, że organizm wyzbywa się zbędnych kilogramów.

Gaś pragnienie wodą

Podczas odchudzania ważne jest spożywanie wody, choć wiele kobiet o tym zapomina. Woda nie tylko pomaga zdrowo schudnąć, ale też nawadnia organizm, dzięki czemu Twoja skóra stanie się jędrniejsza. Poza tym, woda pomaga oczyścić organizm z toksyn, które często zaburzają pracę przemiany materii. Ile wody powinnaś pić? Staraj się pić 2 – 2,5 l wody na dobę, ale pamiętaj, aby była to niegazowana woda mineralna (nie źródlana).

Woda mineralna zawiera o wiele więcej cennych dla zdrowia składników mineralnych niż woda źródlana. Pierwszą szklankę pij zawsze na czczo. Możesz dodać sok z cytryny, taki napój z rana przyspieszy przemianę materii oraz pomoże usunąć toksyny z organizmu. W ciągu nocy nie dostarczasz energii, dlatego organizm spowalnia przemianę materii, szklanka wody na czczo przywróci wszystko do normy. Pozostałą ilość spożywaj w ciągu dnia, najlepiej 30 minut przed posiłkiem lub 2 godziny po nim. Zawsze staraj się pić powoli.

Zobacz też:

African Mango – afrykańskie mango na odchudzanie

 

 

Dodaj komentarz


W GÓRĘ