Odchudzający obiad

przez / poniedziałek, 02 Luty 2015 / Opublikowano wTrwałe odchudzanie

Jeżeli chcesz schudnąć to musisz zadbać o to, aby w Twoim menu znajdował się obiad. Jest to jeden z posiłków głównych, więc jest obowiązkowy. Nie wiem jak wyglądał dotychczas Twój obiad i jakie składniki odżywcze w nim dominowały, ale powinien zaspokajać ok. 35% dobowego zapotrzebowania na energię. Jeżeli obiady jadasz późnym popołudniem to w porze południowej staraj się zjeść energiczny posiłek, np. sałatkę z tuńczyka z pieczywem pełnoziarnistym.

Takie postępowanie korzystnie wpłynie na Twoją przemianę materii. Nawet, gdy do obiadu zasiadasz z wielkim głodem to pamiętaj, aby dokładnie gryźć każdy kęs. Po jakimś czasie staraj się wstawać od stołu z lekkim niedosytem. Dzięki temu z czasem Twój żołądek będzie się kurczył i będziesz spożywać mniejsze porcje posiłku.

 

 

Przepisy na zdrowy obiad

Obiad powinien składać się z białka i węglowodanów złożonych oraz niewielkich ilości tłuszczu.  Podaję Ci pomysł na zdrowy obiad.

Zestaw I 

Zupa cebulowa (potrawa węglowodanowa): 500 g cebuli, 2 łyżki stołowe oliwy z oliwek, 2 łyżki stołowe masła, 1 l bulionu warzywnego, ząbek czosnku, majeranek, sól i pieprz.

Cebulę pokrój na średnie kawałki , dodaj zmiażdżony ząbek czosnku i duś na rozgrzanym maśle pod przykryciem ok. 5 min. Następnie włóż wszystko do dużego garnka i zalej 1 l bulionu. Chleb pokrój na małe kostki i smaż na oliwie z oliwek, aż delikatnie się zarumieni. Gotowe kostki i odrobinę majeranku włóż do garnka z bulionem. Całość gotuj pod przykryciem ok. 20 min.

Kotlet z kurczaka (potrawa białkowa): 200 g filetu z kurczaka, sól, pieprz, cebula, przyprawa do mięs.

Filet ubij na miazgę, dopraw solą i pieprzem. Następnie dodaj drobno pokrojoną cebulę, uformuj kotlet i posyp przyprawą do mięs. Duś pod przykryciem na patelni teflonowej w niewielkiej ilości wody.

Zielona sałata: 1/2 zielonej sałaty,1 duża papryka czerwona, 2 świeże ogórki, pomidor, 2 łyżki stołowe oliwy z oliwek, 2 ząbki czosnku, sól, pieprz.

Sałatkę porwij na małe kawałki i włóż do naczynia. Następnie dodaj pokrojoną paprykę, ogórki i pomidory. Zmiażdżony czosnek wymieszaj z oliwą i wlej do naczynia z pozostałymi produktami. Dodaj sól i pieprz.

Zestaw II

Gołąbki z ryżem i cielęciną (potrawa węglowodanowo-białkowa): 1 główka kapusty włoskiej, 100 g mielonej cielęciny, mała cebula, 4 łyżki stołowe koncentratu pomidorowego, łyżka stołowa oliwy z oliwek, sól, pieprz, papryka chili w proszku.

Liście kapusty na chwilę zanurz we wrzącej wodzie. Drobno posiekaną cebulę podsmaż na oliwie. Ugotuj i odcedź ryż. Następnie zmieszaj ryż, mięso, dodaj sól, pieprz i paprykę. Gotowe nadzienie nałóż na liście kapusty, zwiń w rulon, a boki złóż do środka. Gołąbki możesz związać nicią, aby nie rozpadły się podczas gotowania. Następnie do garnka z ciepła wodą dodaj kostkę bulionu i włóż na dno całe liście kapusty. Ułóż na nich gołąbki i duś pod przykryciem przez 30 min. Potem dodaj koncentrat i duś przez kolejne 30 minut.

Podwieczorek

Jeżeli obiad jesz późnym popołudniem to możesz zrezygnować z podwieczorku. Jeżeli jednak przed kolacją poczujesz głód to zjedz niewielki posiłek białkowy, np. jogurt niskotłuszczowy. Zadaniem tego posiłku jest tylko utrzymanie sytości do kolacji, a nie najadanie się.

 

Dodaj komentarz


W GÓRĘ