Jakie ćwiczenia na odchudzanie?

przez / wtorek, 10 Luty 2015 / Opublikowano wTrwałe odchudzanie

2 Wiele kobiet chcąc schudnąć, stosuje ćwiczenia na wybrane części ciała. Na przykład, chcąc uzyskać płaski brzuch, wykonuje tzw. ,, brzuszki”. Niestety, ćwiczenia wykonywane na konkretną partię mięśni nie spalają tłuszczu w jej okolicy.

 

Oznacza to, że ćwicząc mięśnie brzucha, nie pozbędziesz się fałd  na brzuszku. Bezsensowne więc będzie robienie ,,stu brzuszków” dziennie, bo tylko nabawisz się zakwasów. Podobnie jest z każdą partią ciała. Nie oznacza to jednak, że nie nie powinnaś ćwiczyć, aby szybciej schudnąć.

 

 

 

Jakie ćwiczenia na odchudzanie?

Jeżeli chcesz, aby Twój wysiłek fizyczny przyniósł efekty, zacznij ćwiczyć rozsądnie. Ogólnie warto ćwiczyć wszystkie partie mięśni, ponieważ dzięki temu zostają one wzmocnione i stają się odporne na kontuzje. W zależności od efektów jakie chcesz uzyskać, dobierz odpowiedni trening. Ćwiczenia wykonywane na poszczególną partię ciała, sprawiają, że staje się ona jędrniejsza.

Jeżeli chcesz ujędrnić swoje pośladki, wykonuj ćwiczenia, dzięki którym staną się one bardziej uwypuklone. Pośladki to mięśnie, a każde mięśnie można rozbudować i kształtować, ale nie można spalić tkanki tłuszczowej wyłącznie w ich okolicy. Jeżeli chcesz spalić tłuszcz na pośladkach to nie wystarczy, że zaczniesz ćwiczyć pośladki. Organizm podczas ćwiczeń czerpie energię z tkanki tłuszczowej całego ciała, a nie tylko z wybranej partii, dlatego w celu pozbycia się tkanki tłuszczowej powinnaś ćwiczyć całe ciało.

Najlepsze do redukcji tkanki tłuszczowej są tzw.  ćwiczenia kardio.

Ćwiczenia kardio to takie, w trakcie których tętno wynosi ok. 70% Twojego max. tętna. Max. tętno możesz wyliczyć następująco:

220 – (Twój wiek)=Twoje max. tętno. Np. 220 – 30 lat=190 uderzeń/min.  

 70% x 190= ok. 133 uderzeń/min. 

Taki efekt przyniesie wykonywanie ćwiczeń aerobowych, bieganie lub energicznie spacery. Najważniejsze jest to, aby były wykonywane systematycznie i w odpowiednim tempie.

Częste błędy

Do najczęściej popełnianych błędów podczas odchudzania należy brak systematyczności oraz zbyt drastyczne podejście do ćwiczeń. Lepiej będzie, gdy będziesz energicznie spacerować codziennie po 30 minut, niż 3 razy w tygodniu po 1,5 godziny. Podobnie sprawa wygląda z ćwiczeniami aerobowymi.

Lepiej ćwiczyć codziennie po kilkadziesiąt minut, niż co kilka dni po 3 godziny. Systematyczny wysiłek fizyczny wzmocni Twój układ krążenia i wydolność organizmu. Dzięki temu, będziesz mogła stopniowo wydłużać czas trwania treningu.

Również niewłaściwą drogą jest zbyt drastyczne podejście do ćwiczeń. Jeżeli do tej pory nie biegałaś i postanowisz pokonać 1 km, to po kilku minutach dostaniesz zadyszki. Takie postępowanie nie przyniesie efektów w odchudzaniu. Intensywność każdego treningu zwiększaj stopniowo. Jeżeli do tej pory nie biegałaś, to zacznij od spacerów. Z czasem zwiększaj tempo, dzięki czemu będziesz mogła pokonywać coraz większe odległości, aż wzmocnisz kondycję na tyle, aby móc biegać.

Pamiętaj: odpowiedni wysiłek fizyczny spala tkankę tłuszczową na całym ciele, a nie tylko w wybranych partiach. Dlatego w celu schudnięcia wykonuj treningi kardio. Jeżeli chcesz ujędrnić poszczególne partie mięśni, to wykonuj ćwiczenia na ich rozbudowanie. Poniżej przedstawiam Ci trening, który możesz wykonywać w domu.

Dodaj komentarz


W GÓRĘ