Jak się zmotywować do odchudzania?

przez / czwartek, 29 Styczeń 2015 / Opublikowano wTrwałe odchudzanie

odchdzam-sięW jednym z artykułów  przedstawiłem sposób na skuteczną motywację do działania. Teraz chcę Ci opowiedzieć o tym, jak możesz się zmotywować do odchudzania, ponieważ wiele kobiet ma z tym problem. Jeżeli lekarz powie Ci, że musisz schudnąć ponieważ nadwaga zagraża życiu, to z pewnością zmusisz się do odchudzania. Chęć pozostania przy życiu będzie silnym motywatorem.

 

Przedstawiam więc sposób dla Pań, które chciałyby zacząć się odchudzać, ale za każdym razem mówią sobie ,,zacznę od jutra, zacznę od przyszłego tygodnia, miesiąca…”. Jeżeli wiesz o czym mówię to dalsza część z pewnością Cię zainteresuje.

 

 

 

Twoja motywacja do odchudzania?

Proponuję Ci przygotować sobie notatnik, w którym będziesz zapisywać swoje efekty w odchudzaniu. Tak naprawdę motywacja pojawia się sama, problem natomiast tkwi w tym, że często jest ona słaba i trwa tylko kilka minut lub godzin. Dlatego też wiele kobiet odkłada odchudzanie, ciągle dając sobie więcej czasu. I tak w nieskończoność, z dnia na dzień, z tygodnia na tydzień i na dobrych chęciach się kończy.

Dlatego proponuję Ci rozwiązanie, które sprawdziło się w przypadku kobiet, które nie potrafiły zmotywować się do odchudzania. To, o czym Ci teraz powiem staraj się wykonać w wolnej chwili, gdy będziesz zrelaksowana. Dlaczego? A to dlatego, że wtedy wykonasz to ćwiczenie dokładnie .

Dlaczego chcę schudnąć?

Usiądź spokojnie i zadaj sobie pytanie ,,dlaczego chcę schudnąć?”. Następnie wypisz wszystkie odpowiedzi, które Ci przyjdą do głowy. Na przykład: ,,chcę się lepiej poczuć we własnym ciele”, ,,chcę polepszyć stan zdrowia”, itd. Oczywiście sama musisz szczerze zapytać siebie i wypisać wszystkie odpowiedzi.  Jeżeli zrobisz sobie taką listę to staraj się czytać ją rano, po przebudzeniu i wieczorem, przed zaśnięciem. Wtedy najłatwiej jest programować podświadomość, gdyż umysł świadomy jest wyciszony i nie stwarza żadnych sprzeczności.

Pamiętaj, że podświadomość bezwzględnie przyjmuje za prawdę wszystko to, co jej przedstawiasz jako prawdę. Natomiast umysł świadomy zawsze szuka racjonalnego wytłumaczenia i często stwarza sprzeczności. O tym jak programować swoją podświadomość omawiam w oddzielnym artykule. Dlatego czytaj swoją listę rano i wieczorem. Poza tym, przepisz to, co zapisałaś na małą kartkę, którą będziesz miała przy sobie w ciągu dnia.

Za każdym razem, gdy pojawi się zwątpienie, wyciągnij i przeczytaj swoją listę korzyści związanych z odchudzaniem. Najlepiej jeżeli będziesz to robić dyskretnie, aby inne osoby nie widziały, co czytasz. Dlaczego? Ponieważ tak już jest, że niektóre osoby wspierają, a inne demotywują do działania. Jak napisał J. Murphy w ,,Potędze podświadomości”, krytyka ze strony innych osób może negatywnie wpływać na Twoją podświadomość. Ja stosuję tę zasadę i w moim przypadku się sprawdza.

Jeżeli czytanie kartki będzie dla Ciebie zbyt kłopotliwe to zrób sobie listę korzyści w telefonie. Telefon możesz wyciągać w każdej wolnej chwili i nie będzie to przyciągało uwagi innych osób. Czytaj listę korzyści za każdym razem, gdy pojawi się zwątpienie, a także, gdy będziesz mieć na to ochotę w wolnych chwilach.

Jak poradzisz sobie ze spadkiem motywacji?

Pamiętaj, że spadek motywacji jest normalnym stanem. Czasami będziesz przepełniona pozytywnymi myślami, a czasami będziesz mieć gorsze dni i będą pojawiały się negatywne myśli i zwątpienie.

Jeżeli taki stan będzie utrzymywał się dłużej to mam dla Ciebie wskazówkę. Zacznij robić, coś, co sprawia Ci przyjemność, np. wyjdź na zakupy i kup sobie coś fajnego, umów się na wypad z przyjaciółką, która Cię wspiera lub zrób cokolwiek, co poprawi Ci nastrój. Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że możesz nie mieć możliwości, aby zrobić coś takiego, bo możesz być w pracy lub mieć inne zajęcia. Natomiast, jeżeli to możliwe to postaraj się zrobić coś fajnego dla siebie.

 

Dodaj komentarz


W GÓRĘ