Dietetyczna kolacja

przez / poniedziałek, 02 Luty 2015 / Opublikowano wTrwałe odchudzanie

Istnieje wiele teorii na temat jedzenia kolacji podczas odchudzania. Niektóre kobiety rezygnują z tego posiłku ponieważ uważają, że dzięki temu szybciej schudną.

 

Pamiętaj, że pominięcie jednego z posiłków głównych spowalnia przemianę materii, ponieważ organizm zaczyna magazynować zapas energii w postaci tkanki tłuszczowej.

 

 

 

 

 

Nie głódź organizmu

Jeżeli nie jesz kolacji to Twoim ostatnim posiłkiem staje się obiad. Policz teraz ile godzin wyniesie przerwa między obiadem, a śniadaniem? Kilkanaście godzin, przez tyle organizm musi czekać, aby otrzymać kolejną porcję energii w postaci śniadania.Kolację staraj się spożywać 2-2,5 godziny przed pójściem spać. Dzięki temu Twój organizm będzie miał czas na strawienie i tkanka tłuszczowa nie będzie się odkładać przez noc. Nigdy nie kładź się spać bezpośrednio po kolacji lub z pustym żołądkiem.

Kolację komponuj tak, aby zawierała produkty białkowe i warzywa. Warzywa na ogół są lekkostrawne, a ponadto niektóre z nich oczyszczają organizm. Twój układ pokarmowy nie będzie zbyt mocno obciążony na noc, co dobrze wpłynie na jakość snu.

Pomysł na zdrową kolację

Podane przepisy składają się głównie z warzyw, więc są potrawami neutralnymi lub białkowymi. Wielkość porcji dobierz odpowiednio do swojego zapotrzebowania.

Kanapki z pieczywa pełnoziarnistego:  nałóż na kromki pieczywa pełnoziarnistego chudy twarożek i posyp szczypiorem lub natką pietruszki. Takie kanapki zawierają dużo błonnika, który hamuje wchłanianie cukrów prostych oraz usuwa toksyny z organizmu.

Sałata z cielęciną – 1/2 główki zielonej sałaty, 1 czerwona papryka, 1 duża marchew, 100 g cielęciny, ząbek czosnku, 100 g jogurtu beztłuszczowego, 1 mały pomidor, sól, pieprz, 2 łyżki stołowe oleju sojowego.

Mięso pokrój na małe kawałki i smaż na rozgrzanej patelni teflonowej z niewielką ilością oleju roślinnego do czasu, aż się zarumieni. Dopraw solą i pieprzem. Następnie sałatę porwij na kawałki. Marchew potnij w paski, paprykę i pomidora pokrój na małe kawałki. Tak przygotowane warzywa ułóż na talerzach i posyp drobno posiekanym ząbkiem czosnku. Następnie ułóż na nich usmażone mięso. Całość delikatnie polej jogurtem.

Sałatka z kurczakiem: 100 g filetu z kurczaka, 1 duża cebula, 2 duże pomidory, główka sałaty, 1 żółta papryka, 2 łyżki oleju słonecznikowego, mała cukinia.

Filet pokrój na małe kawałki, dodaj sól, pieprz i smaż na patelni teflonowej z niewielką ilością oleju roślinnego do czasu, aż się zarumieni. Sałatę porwij na małe kawałki, cebulę posiekaj w drobną kostkę. Paprykę i pomidory pokrój na małe kawałki. Następnie dodaj pokrojoną w kostkę cukinię i smaż na gorącej patelni z 3 łyżkami oleju. Tak przygotowane składniki wymieszaj i polej 1 łyżką surowego oleju.

Podałem Ci kilka pomysłów na zdrową kolację, ale możesz spokojnie przyrządzać według swoich upodobań. Najważniejsze, aby kolacja była lekko strawna. Kolacja jest ostatnim posiłkiem głównym, który jest potrzebny do skutecznego odchudzania. A skuteczne odchudzanie to takie, które pozwoli Ci na trwałe osiągnąć wymarzoną sylwetkę.

Pamiętaj jednak, że to ma być Twoja wizja sylwetki, a nie wizja innych osób. Ty musisz czuć się dobrze we własnym ciele i to jest najważniejsze, a nie to, co mówią inni.

 

Dodaj komentarz


W GÓRĘ